Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk

##common.pageHeaderLogo.altText##

  • Register
  • Login
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Om opphavsrett og lisens
    • Send inn artikkel
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk

Oppslag

Call for Papers: Tensions, coherence, and/or progress in early childhood teacher education (ECTE) in the Nordic countries

2022-12-22

In this special issue, we invite articles on “Tensions, coherence, and/or progress in early childhood teacher education (ECTE) in the Nordic countries”. More research into the Nordic models of ECTE is needed for several reasons.

Les mer Les mer om «Call for Papers: Tensions, coherence, and/or progress in early childhood teacher education (ECTE) in the Nordic countries»

Nyeste utgave

Vol 20 Nr 1 (2023)
Publisert: 2023-01-13

Artikler

  • Present but silent? The use of languages other than Norwegian in mainstream ECEC
    Anna Sara Hexeberg Romøren, Nina Gram Garmann, Elena Tkachenko
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
    • Brief PDF
  • Hvordan forstå progresjon i barnehagens rammeplan
    Aud Torill Meland
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
    • Brief PDF
Vis alle utgavene
    VOL 19 NR 2 (2022): TILHØRIGHET I BARNEHAGEN

ARTIKLER

  • Leder: Tilhørighet: Å skape fellesskap i barnehagen
    Eva M. Johansson
  • Hvordan skaper personalet i barnehagen vilkår for barns fellesskap og tilhørighet?
    Kristin Fugelsnes
  • Personalens blick på barns tillhörighet i förskolan
    Eva M. Johansson
  • Brudd og sosial ekskludering i ulike barnefellesskap
    Yngve Rosell
  • Konstruksjon av identitetsfortellinger i barns sosiale lek
    Berit Zachrisen
  • Å høre til der du bor: om foreldres opplevelser av tilhørighet gjennom barnehagen
    Gunnar Magnus Eidsvåg

Om tidsskriftet

Nordisk barnehageforskning (NBF) publiserer originale artikler av høy vitenskapelig kvalitet som utvikler og styrker samtalen om barnehager og barnehagelærerutdanningene i Norden. NBF er et samlingspunkt for barnehageforskningen i Norden, med bred tematisk og metodologisk orientering. Tidsskriftet bidrar til synliggjøring av nordisk barnehageforskning gjennom å kople dem opp mot større nettverk i Norden og i en bredere internasjonal sammenheng.

Les mer

Nyhetsbrev

Send inn artikkel

Send inn artikkel

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

 

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk barnehageforskning. ISSN: 1890-9167. Ansvarlige redaktører: Elin Eriksen Ødegaard og Elin Kirsti Lie Reikerås. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. ©Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk