Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk

##common.pageHeaderLogo.altText##

  • Register
  • Login
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Om opphavsrett og lisens
    • Send inn artikkel
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk

Nyeste utgave

Vol 20 Nr 2 (2023): Matematikk i barnehagen
Publisert: 2023-04-11

Leder

  • Special issue on mathematics in early childhood education
    Tamsin Meaney, Elin Kirsti Lie Reikerås, Camilla N. Justnes
    1-4
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Artikler

  • Et innblikk i barns tallforståelse på slutten av barnehageårene gjennom digitale oppgaver
    Gunnhild Saksvik-Raanes, Trygve Solstad, Yvonne Grimeland
    5-28
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Matematisering i lek på vetenskaplig grund
    Camilla Björklund, Hanna Palmér
    29-50
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • How do beginning preservice kindergarten teachers’ evaluations of mathematical apps provide insights into their understandings about bildung (danning) for young children?
    Mona Vee
    51-69
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Mathematics and higher-order thinking in early childhood education and care (ECEC)
    Enrico Pollarolo, Tuula H. Skarstein, Ingunn Størksen, Natalia Kucirkova
    70-88
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Lek med problemer
    Trude Fosse, Troels Lange, Tamsin Meaney
    89-109
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • När dela lika är olika
    Lovisa Sumpter, Maria Hedefalk
    110-129
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Krav om progresjon: Hvordan beskrives progresjon i arbeidet med fagområdet antall, rom og form i barnehagens årsplaner?
    Elena Bøhler
    130-150
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Bruken av sosiokulturelle og sosiomaterielle teorier i studier av barnehageansattes rolle i småbarns matematiske læringsprosesser
    Jovana Ackovic
    151-169
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
Vis alle utgavene

Om tidsskriftet

Nordisk barnehageforskning (NBF) publiserer originale artikler av høy vitenskapelig kvalitet som utvikler og styrker samtalen om barnehager og barnehagelærerutdanningene i Norden. NBF er et samlingspunkt for barnehageforskningen i Norden, med bred tematisk og metodologisk orientering. Tidsskriftet bidrar til synliggjøring av nordisk barnehageforskning gjennom å kople dem opp mot større nettverk i Norden og i en bredere internasjonal sammenheng.

Les mer

Nyhetsbrev

Send inn artikkel

Send inn artikkel

Språk

  • Norsk Bokmål
  • English

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk barnehageforskning. ISSN: 1890-9167. Ansvarlige redaktører: Elin Eriksen Ødegaard og Elin Kirsti Lie Reikerås. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. ©Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk