Profil som konkurransestrategi i norsk barnehage

Forfattere

  • Kjetil Børhaug Høgskulen på Vestlandet, Norge
  • Dag Øyvind Lotsberg Høgskulen på Vestlandet, Norge
DOI: https://doi.org/10.23865/nbf.v21.465

Sammendrag

Dei overordna problemstillingane er om profilering av barnehagar er meint som eit pedagogisk alternativ, som ledd i konkurranseleiinga i barnehagen. Korleis er profilane relatert til rammeplanen, og korleis vart profilen til? Problemstillingane vert drøfta mot intervju med styrarar i private barnehagar som har valt ein tydeleg profil, og som har dei vanlegaste profilane i norske barnehagar: friluftsbarnehage, gardsbarnehage, idrettsbarnehage, musikk- og kunstbarnehage og livssynsbarnehage. Dei fleste barnehagane oppfattar profilen sin som eit pedagogisk alternativ og har forsøkt å utvikla profilen til pedagogisk innhald og arbeidsmåtar. Dei meiner at dei representerer eit alternativ innanfor grensene rammeplanen set. Dei er ofte basert i lokale ressursar, men eigarane er i ferd med å bli viktigare. Profilar er ein viktig del av konkurranseleiinga i barnehagane.

English abstract

Profile and Pedagogy. Does Private Access Represent Pedagogical Diversity?

This article focuses on profiles in Norwegian Early Childhood Centers (ECCs). The research questions are to what extent and how profiles are meant to represent pedagogical alternatives, as part of the centers’ competitive strategy, how profiles relate to the framework plan and how they are developed. These questions are discussed based on interviews with leaders in private ECCs that present themselves with a profile, including the most frequent types of profiles in Norwegian ECCs: Outdoor activities, Farming, Sport, Music and Arts, and Religion. The analysis shows that profiles are intended as pedagogical alternatives, within the increasingly felt constraints set by the national framework plan, but it varies to what extent and how. Most of the ECCs also intend to translate their profile to pedagogical contents and methods. Profiles may be based on local resources, but are increasingly defined by the owner. Profiles stand out as an important part of the centers’ competitive approach.

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Publisert

2024-07-04

Hvordan referere

Børhaug, K., & Lotsberg, D. Øyvind. (2024). Profil som konkurransestrategi i norsk barnehage. Nordisk barnehageforskning, 21(2). https://doi.org/10.23865/nbf.v21.465

Emneord (Nøkkelord):

barnehageleiing, barnehageorganisasjon, ekstern leiing, profil