«Tissen er haram!» En undersøkelse av hvordan ansatte i barnehager jobber med islam

Authors

  • Ine Bratsvedal Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning, Norge
DOI: https://doi.org/10.23865/nbf.v19.260

Abstract

Artikkelen er basert på fem intervjuer med ansatte i barnehager som har muslimske barn i barnegruppa. Målet med denne undersøkelsen er å få mer kunnskap om hvordan barnehagene jobber med islam og hva de ansatte mener fungerer i dette arbeidet. Funnene viser at de ulike barnehagene jobber med islam i ulik grad, men at alle forholder seg til denne religionen, og særlig de religiøse praksisene.

English abstract

“The pee-pee is haram!” A study of how staff in kindergartens work with Islam

This article is based on five interviews with staff in kindergartens with Muslim children. The intent behind this research is to gain knowledge of how staff members work with Islam in the kindergartens, and what they feel they succeed with in this work. The findings show that different kindergartens work with Islam to varying degrees, but all of them have some working relationship with this religion, in particular the religious practices.

Usage Statistics
Total downloads:
Download data is not yet available.

Published

2022-10-28

How to Cite

Bratsvedal, I. (2022). «Tissen er haram!» En undersøkelse av hvordan ansatte i barnehager jobber med islam. Nordisk barnehageforskning, 19(3). https://doi.org/10.23865/nbf.v19.260

Issue

Section

Articles

Keywords:

islam, mangfold, religiøs praksis, sekularisme, diversity, Islam, religious practice, secularism