Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##
  • Register
  • Login
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Om opphavsrett og lisens
    • Send inn artikkel
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 9 (2015)

Vol 9 (2015)

					Se Vol 9 (2015)
Publisert: 2015-03-28

Artikler

  • Language Learning in Outdoor Environments: Perspectives of preschool staff
    Martina Norling, Anette Sandberg
    • PDF
  • ”Ah, oh, nejjjj!” om eksperimentelle processer i æstetisk pædagogisk praksis
    Michael Blume
    • PDF
  • A Historical Overview: Care and Education Intersecting with Status and Class in Swedish Childminder Education 1975-2011
    Birgitta Plymoth, Eva Reimers
    • PDF
  • ”Nytråkk” i gamle spor. Retrospektivt blikk på hverdagslivet i en småbarnsgruppe.
    Nina Winger, Brit Johanne Eide
    • PDF
  • Magt & meninger: Pædagogiske værdiprofiler blandt personalet i danske børnehaver
    Bent Olsen
    • PDF
  • Høytidsmarkering i religiøst mangfoldige barnehager
    Kari Krogstad, Kari-Mette Walmann Hidle
    • PDF
  • Stora barngrupper i förskolan relaterat till läroplanens intentioner
    Ingrid Pramling Samuelsson, Pia Williams, Sonja Sheridan
    • PDF
  • Likestilt og forskjellig? Om menn og likestilling i barnehagen
    Olav Kasin, Mette Vaagan Slåtten
    • PDF

Om tidsskriftet

Nordisk barnehageforskning (NBF) publiserer originale artikler av høy vitenskapelig kvalitet som utvikler og styrker samtalen om barnehager og barnehagelærerutdanningene i Norden. NBF er et samlingspunkt for barnehageforskningen i Norden, med bred tematisk og metodologisk orientering. Tidsskriftet bidrar til synliggjøring av nordisk barnehageforskning gjennom å kople dem opp mot større nettverk i Norden og i en bredere internasjonal sammenheng.

Les mer

Nyhetsbrev

Send inn artikkel

Send inn artikkel

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

 

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk barnehageforskning. ISSN: 1890-9167. Ansvarlige redaktører: Elin Eriksen Ødegaard og Elin Kirsti Lie Reikerås. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. ©Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk