Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##
  • Register
  • Login
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Om opphavsrett og lisens
    • Send inn artikkel
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 14 (2017)

Vol 14 (2017)

Publisert: 2017-02-07

Artikler

  • Injuries in Norwegian Early Childhood and Care (ECEC) Institutions
    Ole Johan Sando, Ellen Beate Hansen Sandseter, Ingar Pareliussen, Camilla Kalvatn Egset
    • PDF
  • Teachers’ actions and children’s interests. Quality becomings in preschool documentation
    Katarina Elfström Pettersson
    • PDF
  • (Meta)Theoretical gateways in studies on assessment and documentation in preschool – a research review with a Scandinavian focus
    Ann-Christine Vallberg Roth
    • PDF
  • ”Please do not disturb” - Om at opretholde nærværende dialoger mellem børn og pædagoger i børnehaver
    Marie Højholt
    • PDF
  • Barnehagestyreres opplevelser av forholdet til skolen i spørsmål om barns læring
    Kari Hoås Moen
    • PDF
  • De yngste barna og tingene deres – en ANT-analyse av lek i småbarnsavdelinger
    Dag Øystein Nome
    • PDF
  • Hvordan underviser barnehagelærere? Eller gjør man ikke det i barnehagen?
    Per-Einar Sæbbe, Ingrid Pramling Samuelsson
    • PDF
  • Jeg er en sånn hverdagspedagog! Barnehagestyreres profesjonelle handlingsrom for å styrke barnehagelæreres anvendelse av fagspråk
    Ann Kristin Larsen, Mette Vaagan Slåtten
    • PDF
  • Observasjonens betydning i den profesjonelle praksis
    Mona Halsaunet Frønes
    • PDF
  • Språkkartlegging av flerspråklige barn i barnehagen - fra kontrovers til kompromiss?
    Nassira Essahli Vik
    • PDF
  • Outside belonging: A study of bullying in a daycare institution
    Mai Brit Helgesen
    • PDF

Om tidsskriftet

Nordisk barnehageforskning (NBF) publiserer originale artikler av høy vitenskapelig kvalitet som utvikler og styrker samtalen om barnehager og barnehagelærerutdanningene i Norden. NBF er et samlingspunkt for barnehageforskningen i Norden, med bred tematisk og metodologisk orientering. Tidsskriftet bidrar til synliggjøring av nordisk barnehageforskning gjennom å kople dem opp mot større nettverk i Norden og i en bredere internasjonal sammenheng.

Les mer

Nyhetsbrev

Send inn artikkel

Send inn artikkel

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

 

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk barnehageforskning. ISSN: 1890-9167. Ansvarlige redaktører: Elin Eriksen Ødegaard og Elin Kirsti Lie Reikerås. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. ©Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk