Gå til hovedinnholdet Gå til navigasjonsmenyen Gå til bunnteksten
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##
  • Register
  • Login
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Om opphavsrett og lisens
    • Send inn artikkel
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 19 Nr 1 (2022)

Vol 19 Nr 1 (2022)

Publisert: 2022-02-15

Artikler

  • Barnehagelærarstudentars refleksjonar over barns fleirsanselege utforsking i naturfaglege samtaler
    Inga Margrethe Fagerbakke
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Mattilbud og håndhygiene i forbindelse med måltider i barnehagen basert på studenters praksisoppgave
    Yuko Kamisaka, Hege Wergedahl
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Rettleiarrolla i kollegarettleiing som profesjonelt læringsfellesskap i barnehagen
    Hege Fimreite
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Specialpedagogens roll i förskolan - förskollärares beskrivningar av arbetsfordelning, anspråk och förhandlingar
    Petra Gäreskog, Gunilla Lindqvist
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • En forskningsgranskning om möjligheter och utmaningar med dockor som didaktiskt verktyg i förskolan
    Anders Råde
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education program
    Siri S. Madsen, Steinar Thorvaldsen
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Deltakelse, prosess og produkt: Kreativitet i en skapende teknologimediert samarbeidsprosess i barnehagen
    Marianne Undheim
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Partnerships in multicultural ECEC settings in Norway: Perspectives from parents and professionals
    Helga Norheim, Thomas Moser, Martine Broekhuizen
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF
  • Slöjdundervisning utomhus: – upplevelser bland studerande i småbarnspedagogik
    Stefan Myrskog
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • Brief PDF

Om tidsskriftet

Nordisk barnehageforskning (NBF) publiserer originale artikler av høy vitenskapelig kvalitet som utvikler og styrker samtalen om barnehager og barnehagelærerutdanningene i Norden. NBF er et samlingspunkt for barnehageforskningen i Norden, med bred tematisk og metodologisk orientering. Tidsskriftet bidrar til synliggjøring av nordisk barnehageforskning gjennom å kople dem opp mot større nettverk i Norden og i en bredere internasjonal sammenheng.

Les mer

Nyhetsbrev

Send inn artikkel

Send inn artikkel

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

 

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk barnehageforskning. ISSN: 1890-9167. Ansvarlige redaktører: Elin Eriksen Ødegaard og Elin Kirsti Lie Reikerås. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. ©Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk